Første gang i historien!!

For første gang så langt i historien så er jeg enig med MDG, dvs nestleder i MDG Ingrid Liland. Hun ønsker max tid på stortinget, og hun foreslår 3 perioder.– Makt bør rulleres og fordeles, slår hun fast. 

Ja jeg er helt enig. Mitt inntrykk er at når noen først har kommet seg på stortinget så blir dem der……..fordi det gir bedre fordeler enn vanlig arbeidsliv. Samtidig så er stortinget ei “boble” det er ett fåtall der som har noe føling med et vanlig liv…..et vanlig arbeidsliv.

En av grunnen til at vi trenger en slik grense, er at det er lett at politikere tviholder på makt når de først får den. Da tror jeg en makstid vil kunne løse opp i den dynamikken….sier Liland 

Jeg mener det er et større demokratisk problem at velgerne ikke får mulighet til å sende mange flinke folk på Stortinget fordi folk med posisjon blir sittende og prioriterer å jobbe for gjenvalg heller enn å ta vanskelige beslutninger.

 

Og selvfølgelig så er dem ikke enige dem som sitter på stortinget, dem har jo fått det flott!

Jeg tror jo ikke at man nødvendigvis må kutte helt ut folk etter 3 perioder, men en pause på 1-2 år hadde nok vært sunt for di fleste. Det er ikke mange av politikerene som har sittet 12-15 år på stortinget som fremdeles har bakkekontakt.

Kanskje dem skulle prøve….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg