Hei du!

Søndag igjen . Ukene går fort, men sånn er det hver sommer. Det pleier å roe seg ned når første snøen kommer. Men nå skal man først nyte sen sommeren og så høsten….så får vinteren bare komme. 

Men før vinteren kommer så har vi litt jobb å gjøre……litt jobb med glede.

Soppturer i skog og mark, godt for både magen og sjela.

Vi har allerede sanket noe annet gull fra skogen.

Jeg prøver å ikke sanke mer enn vi kan bruke, ser ikke noen vits i bare å plukke for å lagre og så kaste. Joda jeg vet at noen sanker for å gi bort og det er jo selvfølgelig flott, det er bare det mye vil ha mer jeg ikke liker. Man trenger ikke mer enn man har behov for.

Jeg er også så heldig at jeg har en hageflekk, og der sanker jeg også litt. Har plomme, eple og kirsebærtre…..men der er det ikke mye i år. Jordbærplantene mine sa adjø i vinter og jeg gidda ikke skaffe nye i vår, får se til neste år, Jeg har solbær og rips,det plukker jeg og koker saft av. Har prøvd meg på solbær gele….men ble ikke helt fornøyd…..neste år kanskje jeg prøver igjen.

Har også noen rader med potet …mest fordi det alltid blir litt av den. Får 3-4 måltider med poteten, så det er ikke all verden.

Nåja det ennå litt mer igjen av denne dagen. Jeg skal ut og nyte  🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg