Hei Mandag!!

Hallo ny mandag! Hvordan føler du deg? Full energi på begynnelsen av en ny uke?  Ble litt høst “aktig” ute i dag, men det er greit. Høst er flott, blir det for surt og vått ute så er det kun en god unnskyldning for å være inne……levende lys, fyr i ovnen, en varm kopp med te og ei god bok. Kan det bli bedre?? jeg begynte nettopp på ei flott krim bok….”lang lysende elv” av Liz Moore….. virkelig å anbefale til høst kveldene når det er litt ufyselig vær ute.

En annen ting som kan gjøres på høst kvelder er å begynne på julegavene………På denne tiden av året så har jeg “millioner” av tanker i hodet av hva som kan bli flotte julegaver. Nå er det ikke så ofte alle millioner av tanker blir noe av……når jeg tenker meg om…. blir kanskje ett eller to av prosjektene som kommer lengre enn inni hodet mitt 🙂  Er du flink til det du også?….jeg mener …å ha fantastiske ideer i hodet men så blir det bare “vas” når det prøves på utsiden av hodet???   Ikke fortvil…vi er nok mange som oss!!  Jeg liker å lage julegavene selv, men jeg er fult klar over at ikke alle liker å få hjemmelagede gaver…….det bryr jeg meg egentlig ikke om!!!! Jeg mener…..jeg gir deg ei gave, som jeg er fornøyd med…..og så er det opp til deg hva du gjør med den!!  Jeg får også litt “oppmuntring” til hjemmelaget gaver når det første dem spør om er…hva kostet denne?…..Jeg mener…..jeg blir provosert!!!!  Om noen gir meg en gave så er det tanken bak gaven som er verd millioner…..tenk på det, noen ønsket å gi deg en gave……det spiller ingen rolle om den kostet 1000 eller 2 kroner…..dem tenkte på deg da dem skaffet gaven….om dem laget selv eller kjøpte den……så kan man jo spekulere på hva dem tenkte OM deg…..ha,,ha….Jo jeg må innrømme at det er ekstra gøy å gi hjemmelaget gave til dem jeg vet ikke vil ha det.  Å kunne gi litt hjemmelaget rognebær gele og chiliolje når jeg vet at dem ville ha akkurat den lille nips figuren fordi den er “på mote” i venne gjengen!!!  

Liker altså å gi ting som kan brukes. Akkurat høsten er jo flott til det da!  Trenger ikke nødvendigvis å være spiselig . Jeg holder også på å strikke kluter……alle trenger en kjøkkenklut…ikke sant? Og har du laget rognebærgele eller annen gele så er det bare å legge noe ost sammen med geleen…..og vips så har du ei flott gave…..så er det jo bare å utvide gaven etter hvem som skal få den, noen fortjener kanskje ei flaske vin sammen med osten…..og en kjøkken klut eller to……det er bare fantasien som setter stopper for gode ideer.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg