Holde kjeft eller kjøre bil…..

Prishopp på polet. Omtrent halvparten av assortimentet på Polet blir dyrere. Den helt greie rødvinen Arnoux-Lachaux Echezeaux Grand Cru koster nå 3284 kroner, men venter du til torsdag, må du ut med litt mer. Da vil hen bak kassen be deg om nette 6325 kroner. Det er en økning på nesten 100 prosent!
Er det en helt grei rødvin når prisen er 3284 ?? Kanskje like bra at jeg ikke akkurat har polet som yndlings butikk!! Rødvin til 3284 er ikke innafor med min økonomi….så da bryr jeg meg ikke så veldig mye om den stiger i pris. Hadde nok landa på ei flaske til 100 lappen !

Jeg drikker sjelden og aldri fra øverste hylle på polet, og det tenker jeg nå er en god ting! Da har jeg ikke den utgiften å bekymre meg om.

Men selvfølgelig så finnes det folk som drikker fra øverste hylle…og selv om dem kanskje har råd til det så ….om ikke bekymrer så kanskje det irriterer dem denne prisstigningen.  Under “pandemien” så hadde jeg enkelte ganger inntrykk av at det å kunne komme seg på polet var det viktigste i livet…….så kanskje det blir ville protester og vinstøtte med disse prisene…muligens viktigere enn strømstøtte…..?

Dette vil jo også ramme folk nordover i landet…….og vi vet jo at dem ofte er hardere på flaska….eller det handler da kanskje ikke om vin…..eller noe man får kjøpt på polet…?  Og bare før noen går helt av hengslene her….jeg er nordlæning …egentlig…!!!

Men fra spøk til alvor!  For meg er prisstigingen av alle varer og tjenester alvorlig…selv polvarer!!!   Noen er avhengig av drikke og kan anse det som viktigere enn matvarer og strøm regning. Men den vinflaska til 3284 ….den anser jeg ikke som et problem , selv om den blir å koste 6325.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg