Hvorfor skal DU delta????

Pengesterke mennesker, overklasse….. trodde du ikke dem fantes i Norge? Noen med gamle arvede penger, andre med nye penger. Men dem stiller i den samme katorigien alle sammen. Og alle sammen av dem lever i samme troen……. for dem gjelder ingen regler, alt kan kjøpes for penger. Hvorfor jeg mener det?  Fordi jeg ser det hver dag…… riktignok i små skala…… men…… du kan kjøpe alt for penger……. det kommer bare an  på prisen….. 

Dem klager aldri på strømpris, matpriser eller prisene på Sfo. Nei dem blir fra seg over prisene på alkohol, reiser og at dem i hele tatt må betale skatt. For det er jo dem som har reddet dette landet, dem som har laget alle arbeidsplasser, dem som  har jobbet og slitt. Jo… kanskje noen av dere har gjort det, men det gir dere ikke retten til å ikke gi noe igjen til samfunnet. Skatten er en måte å dele på oppgaver vi har i samfunnet, og den demokratiske måten er vel også at dem som har mest gir mest? Jo det hender at også jeg blir litt sur og mener jeg betaler for mye skatt…… men tro meg…. om jeg betaler for lite så får jeg restskatt….. Får du rike menneske rest skatt, eller har du advokater som ordner det for deg….. kanskje det er fikset så at du har 0 skatte utgifter……… hvorfor skal du da delta i samfunnet?? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg