Jeg lurer på…..

Ahaa……endelig lørdag….. og fri helg. Har egentlig masse jeg skulle ha gjort, men kroppen føles helt nummen i dag. Tar det helt piano ei stund nå og ser om jeg kan lure frem litt ork. Må egentlig starte å gjøre litt, for det kan bli lenge til neste frihelg!! Ferie og fri er herlig……. men noen må også jobbe. Neida jeg får ferie jeg også, men alle skal ha ferie. Når man jobber i bedrifter som har full fart 7 dager i uken og aldri stenger, da sier det seg selv at ikke alle kan ta ferie samtidig. Og med mindre ferievikarer å få tak i, og egentlig mindre personell i utgangspunktet… da kan det bli tøft fremmover! Så er det jo også slik at vi ikke alle er like tøffe i kropp og psyke når det koker rundt oss… da kommer sykemeldingene…….. og enda tøffere for dem som ennå står på. 

Egentlig rart at etter covid så ble det helt plutselig mye mindre fagfolk og ferievikarer å få tak i!  Hvorfor?  Hva er forandret?  Dårlig lønn og full trøkk har vi alltid hatt, og dette er ingen privat bedrift. Nytter ikke å reklamere for sikker jobb og bra pensjon lengre…… Nåja…. bra pensjon?  Jeg er vel “sannsynligvis” enten ufør eller død før pensjons alderen nås!!!!! Og ungdom som begynner i bransjen nå når vel ikke pensjonsalder før dem blir 70 år! Så dem er kanskje smarte enn oss?  

Men til tross for full fart, dårlige fremtid utsikter og enda dårligere lønn….. jeg stortrives!

Min alderdom blir nok ikke slik at jeg kan reise til varmere strøk når jeg vil, eller beholde hus….. nei….. men vi får leve i dag! For er det en ting livet har lært meg så er det at vi aldri vet morgendagen!! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg