Kun eliten som teller…..

Så var det glemt! Pandemien er over (fra styresmaktene side). Etterdønningene er store!! Men nå er det ingen som bryr seg! Heltene er tilbake i gammelt trav….. ingen klapper lengre… nå får du klare deg alene!! 

Det har vært mye blest om krigen i Ukraina, og det er bra på mange måter. Det er en unødvendig krig og så mye lidelser. Men igjen ser vi det……. det er fint å ha noe å skylde på…….. matpriser, strømpriser og drivstoff priser…… alt legges på krigen i Ukraina….. men igjen så er det “vanlig” folk som rammes. Og  som med pandemien….. dem som fra før hadde penger sitter fremdeles der og skummer fløten. 

Det vil vel alltid være noen som tjener seg rike på andres ulykke, men jeg blir irritert når dem som skal sørge for likhet…… det er dem som står først i køen for å gi dem som har mye mere. 

Se bare på dem på Stortinget…… kan ikke bli enige om å gi minste pensjonistene et ærlig løft fra fattigdom……. men at dem selv skulle få et stort løft, der tok det vel dem ikke mere enn 5 min å bli enige. Og jeg for min del har vanskelig å se nødvendigheten for at dem på Stortinget skal ha så stort lønnshopp, det er ingen andre “arbeidere” som har så mye “tilrettelagt” og “spesial” avtaler som dem. 

Jeg hører det jeg også…… hele tiden “vi må løfte i flokk”…….. “dere må ikke kreve så mye, vis solidaritet” 

Det er en ny elite i teten….men opplegget er det samme som det alltid har vært. For å komme på topp må du trampe på noen… og for å kunne bli på toppen, så må du sørge for at noen forblir på bunnen. Pengene styrer…….. best å holde dem i “familien” 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg