Mat & strikk??

Det er egentlig ikke så mye engasjerende å lese på blogg.no i disse dager. Det går mye i mat og strikkeoppskrifter, joda jeg kan like det også…. men oppatt og oppatt..? Så tok jeg en titt på megselv…… nei… ikke mye engasjerende skriving her…. omentrent ingenting her!!!

Men det er jo så mye man kan engasjere seg i…. hvor ble gnisten min av??

Hva syns du om blogg.no i disse dager???

Hva skal til for å få gnisten tilbake?

Må det provoserende små jenter til med kles og sminke blogger, eller kan vi 50+engasjere oss i mere enn mat og håndarbeid??

Å nei… jeg er ikke noe bedre jeg…….. Det er mye som rører seg oppe i hodet mitt men å få det ned på bloggen….. det er ikke alltid like lett. Og så må man jo ha lesere! Kanskje er det slik at hele denne bloggverden virkelig liker å lese om mat og strikking?? Vi bryr oss ikke om annet i vår boble. Har det trykt og godt i vår egen verden og driter jamt i dem andre. Dem andre er så langt borte….. angår liksom  ikke oss……

Matkøene blir lengre og lengre…… strømmen lurer ennå…… matprisene er nesten i taket…. ja nesten… bare vent og se.. februar-mars så dunker prisene i taket!!!!

Folk med penger rømmer landet…… ønsker absolutt ikke å dele! Nei det hadde kanskje ikke jeg eller ønsket om jeg hadde mye penger. Jeg ønsker virkelig jeg hadde vært annerledes……. men helt ærlig….. jeg vet ikke!!

Historien til oss mennesker gjentas ofte, og ved kriser så rømmer di med penger, og vi vanlige sitter igjen. Men klarer vi å vise solidaritet med dem under oss på rangstigen? Egentlig så er vi vel like egoistiske som dem som drar……

Det er egentlig ikke bare millionærer som kan lage arbeidsplasser…… det var ikke millionærene som bygget opp landet… Absolutt ingen kan gjøre noe slikt alene…. Men i historien så har vi også vert her før…… det er nå “vanlige” folk bør passe på så vi ikke blir stående med lua i hånden og beklage for at vi står på krav. Det er vi som bestemmer veien videre…..!!!

Vi må nok opp og sloss….. ikke bare sloss for oss selv…… vi må sloss for at Norge skal være et land som alle kan leve, og at alle kan leve under verdige forhold!!!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg