Miljøaktivist….

Jeg er egentlig ingen miljøaktivist, egentlig så irriterer dem meg… stort sett. Mye på miljø siden er tilpasset storbyer. Vi andre får det stort sett bare veldig dyrt eller veldig vanskelig å følge. Så jeg har tenkt litt på hva jeg kan gjøre, for det er jo ikke slik at jeg ikke vil spare miljøet……… det er bare ikke så enkelt å gjennomføre….. 

Matsøppel er en stor synder, der kan jeg bruke litt energi. Sortere søppel gjør jeg! 

Å tenke matsøppel begynner vel egentlig ved innkjøp av mat, ikke kjøpe mere enn du trenger. Skriv liste ved innkjøp, tenke porsjoner når man lager maten. Blir all maten spist så blir det ikke søppel. Det har jo også noe å si hvor du befinner deg i livet, ikke så enkelt å alltid få barn til å spise opp all maten. Og samtidig så er det ikke så lurt å stresse så mye rundt maten med barn, det kan gjøre ting vanskelig. 

Jeg begynner litt enkelt…. planlegger for 3 dager først.!!! 

Middag for 3 dager og ja… vi spiser flere måltider i døgnet…. må vel planlegge for dem også. Matpakke for skole og jobb. Når man skal minske matsøppel så hjelper det ikke å kaste søppelet hos andre. 

1.meny for 3 dager

2. Skrive handleliste

3.holde seg til den listen

Man bør også tenke litt på hva resten av familien liker/ikke liker men også tenke litt sunnhet. Pizza i 3 dager……… nop! tror ikke det. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg