Playboy Mansion

Hugh Hefner playboy gründeren var mange ting for veldig mange. En del så ham som en forkjemper for kvinners rettigheter og deres seksuelle frihet. Det var nok en enkel sak å fremstå som en som kjempet for kvinners seksuelle frihet i USA på 50`tallet. På 50`tallet var det fremdeles opplest og vedtatt at kvinner ikke skulle ha en mening om seksuelle ting. Verden hadde nok gått fremover med kvinners seksuelle frihet uten Hugh Hefner. Det er delte meninger om den seksuelle friheten Hugh visstnok skulle ha skapt. Hvilken frihet hadde kvinnene i Playboy Mansion??

Kanskje var feministenes syn på ham det mest riktige….en mannssjåvinistisk forretningsmann  som kommersialiserte kvinner og kvinners kropper.  En forretningsmann var han helt sikkert og en god en også. Jeg for min del syns bare ikke noe om produktet han solgte, men det kan jo ha noe med at jeg er en kvinne født i en tid med litt andre syn på kvinner. Nå finnes jo fremdeles Hefners syn på kvinner i beste velgående! La meg rette opp det litt…..det jeg mener var Hefners syn på kvinner.!

Playboy mansion handlet ikke om frihet for kvinner, det handlet mer om å skape kvinner slik som menn ønsket dem, det handlet om dop og kontroll.

Det er mulig at Hugh Hefner hadde gode hensikter da han startet playboy, men det utviklet seg som det så ofte gjør når det handler om mye penger…….makt og kontroll!! Hugh Hefner var nok mange ting ,men han var nok også et barn av sin tid og hadde nok et kvinnesyn som ble farget av tiden rundt ham enten han ville det eller ikke.

Jeg kan ikke kalle meg feminist, men jeg er en kvinne og selv i 2022 finner man ulike syn på kvinners rettigheter og kvinners rett til en plass i samfunnet. I arbeidet med likestilling så blir man aldri ferdig…….det er så mange fronter man må arbeide mot og så mange nedarvet syn på hvordan ting skal være. Og det bør være ok om en kvinne ønsker å “jobbe” med slikt som playboy, men når det handler om masse penger, dop og “kontroll” så bør det lyse noen varsellamper. Nå er jo playboy lokalisert i USA, men du er bra blind om du tror at ingenting slikt foregår i Norge også. Mindre utgave, noen direkte snuskete undergrunns, men også i “godkjente” bedrifter.

Man får et litt annet syn på Playboy om man leser “playground” av Jennifer Saginor , Det gir et inntrykk av at det handlet mer om  dop og kontroll enn seksuell frihet.

Må må ofte skrape litt av det “perfekte” ytre for å finne sannheten. Nå tror jeg ikke at noen noen ganger vil få den hele sannheten om playboy mansion, det er for mye penger og dop for det!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg