Pokker… jeg blir irritert…

Klima…! Det er varmt i Europa og det ropes høyt om klimaendring. Det ropes også høyt om at Norge bør ha en “katastrofe” plan når hetebølge kommer hit. Nå er det aldri feil å ha en plan, men jeg tror Norge får mere nedbør enn tørke di kommende årene, men aldri feil å ha en plan for flere ting. Det irriterer meg litt at Norge så ofte vetar planer med utgangspunkt i Østlandet, men ok…. det blir vel å legge planer for varmen. 

Jeg irriterer meg over veldig mye som kalles klima og miljø….. Jauda, jeg forstår at vi må ta vare på miljøet. Men hvorfor skal alltid dem med mye penger kunne kjøpe seg fri??  Hvorfor skal jeg sortere søppel når du tar privat flyet ditt for kaffebesøk? Hvorfor skal det ikke dyrkes mat i Norge når halve Europa brenner bort? Norge har overlevd på kålrabi og poteter før…. kanskje bra å ha tilgang til det om all import grønnsaker  blir borte. Det irriterer meg at alt kan kjøpes med penger!! Det burde ikke irritere meg, for slik har det vært….. alltid!! 

Og det irriterer meg at loven gjelder for noen, men ikke alle.. Og kom ikke å si at det ikke er slik i Norge!!!!!!! Norge er akkurat like korrupt som alle andre land, bare andre metoder. 

Jeg må virkelig ta meg sammen og trekke pusten dypt, ellers så ender jeg som et veldig surt, bittert menneske. Det er ikke det at jeg vil ha pengene dine, nei bare behold dem du. Jeg vil ha rettferdighet!!!  Jeg kan ikke redde miljøet alene, jeg og du kan ikke gjøre det alene……… og hvis ikke disse pengesterke kommer på banen med noe annet enn ord…… 

Det er bare slemt å slakte kua til den fattig bonden for så å ta privatflyet  til en konferanse om miljøet. 

Hadde det ikke vært penger å tjene på klima/miljø saker….. da hadde du nok ikke sett snurten av dem pengesterke der. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg