Rettferdig eller…

Det er dyrt å være fattig!!!!!  Og da er ikke jeg blant Di fattigste, egentlig vil jeg vel betegne meg som ei med dårlig råd. 

Den normale “verden”  i Norge er ikke fattig…… den har ikke engang dårlig råd. Og Di normale går rundt og tror at all fattigdom er selvforskyldt. Men er den egentlig det??  I di såkalte gamledager… ja virkelig gamle dager, da var det presten, lensmannen og di rike gods/gårdeiere som hadde makta og bestemte alt. I dag er det politikerene og di rike som bestemmer alt. Det er nok ikke tilfeldig at politikerene jukser seg til rikdom, mye vil ha mere…… og fanden vil ha flere….. Det ser desverre ut som om det er menneskets natur å ha ønske om å karre til seg alt, om dem blir gitt muligheten. Vi har så lett å tro at slikt bare foregår i andre land, ikke i Norge. Men det er kanskje værre her fordi vi tror det ikke og ser det ikke! Vi tror for godt om folk i leder sjiktet….. 

Lover vetas med utgangspunkt i å gjøre livet bedre for dem som har mye eller nok, hva med å ta utgangspunkt i dem som har lite eller ingenting?? Og her snakker jeg om hele den politiske fløyen………… men hvorfor skal nå politikerene tenke annerledes enn jeg og du????? For vi vil jo ha det meste og beste selv….. og la alle være sin egen lykkes smed……… 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg